Wednesday, March 24, 2010

MAMA ATAU ROKOK???

Mahfuz2... Kenapa hisap rokok nih? Bukan ke dulu kau kutuk dengan orang yang hisap rokok nih? Bukan ke dulu kau dah berkata-kata untuk taknak hisap rokok? Dulu kau gak yang nasihat member2 jangan hisap rokok, last2 kau gak yang amik rokok... Aduhaiiiiiiiiiiii .... apo cito ni brader? Dey machaa! Porachit la ....... tarak guna ma lu kutuk2 itu sama olang isap lokok... ayoyoyoyoyoyo...

Huk3... Dulu memang dah bagi tau dalam hidop tak nak merokok, tapi akhirnya aku kecundang di tengah jalan dan tersungkur pada alien yang bergelar ROKOK. Aku start merokok pada tahun lpas. Punca dan sebab aku hisap rokok adalah kerana buntu memikirkan masalah kewangan yang menimpa pada diriku. Aku ni pon bengong gak waktu tuh.

Baru-baru ini aku balik ke rumah ibubapa ku di Sibu. Aku bawa sekotak rokok Surya ke Sibu untuk bagi pada ayah aku. Aku layan gak rokok ni sebab lambat nak habis bila dah hisap. Kalau main game sambil hisap rokok ni memang best or sembang2 ngan member. Aku pon bagilah sekotak tu kat ayah aku, ingat kan ayah aku hisap rokok tuh rupanya ayah tak hisap rokok jenama tu. So tak kan nak buang? Aku pon hisap la ..... tapi..... sayang seribu kali sayang kerana bonda ku yang ku sayang dan cintai kecewa dengan sikapku yang merokok... OH MAHFUZ!! APA YANG ANDA TELAH LAKUKAN SEHINGGA MEMBUAT IBUMU KECEWA DENGAN SIKAPMU???!! MAHUKAH KAMU TERUS MELUKAI HATI BONDA MU YANG KAMU CINTAI??!! KATAKAN TIDAK PADA KECEWA HATI BONDA MU WAHAI MAHFUZ!!! DAN KATAKAN TIDAK PADA ROKOK!!! Huaaaa... sungguh ku sedih kerana membuat bonda ku kecewa... L sob3... BAIKLAH MAMA.. APUZ AKAN CUBA BERHENTI YA...

Actually bukan mama apuz jek yang tak suke, ramai ag member-member x suke especially tutttttt... Owh, seriusly aku terharu when dia told me
"B, JANGANLAH MEROKOK, RAMAI AG YANG TAK SUKA B MEROKOK" .. B???? Who is calling me B?
Ahaahaha ... SECRET la k, kantoi gak dalam kelas nanti .. actually aku n dia hanya berkawan cuma berpanggilan manja,
but seriusly make me terharu lah
and I WILL TRY TO STOP SMOKING, BUT NOT MENDESAK BECAUSE I KNOW I CAN'T DO IT SO I MUST SLOW-SLOW & STEP BY STEP.
J

MY MOM TOLD ME : "MAK TAK KECEWA KALAU KAMU TAK LULUS PEPERIKSAAN, TAPI MAK KECEWA KALAU KAMU HISAP ROKOK" oowwhh.. seriusly make me sad L !!! And my mom also sad!

TO MAMA : ANAKNDA MU MEMINTA MAAF KERANA BERASAP KAN MULUT INI. APUZ AKAN CUBA BERHENTI ROKOK YA (kalau sisha xpe kan kan kan?, hehehe).. SAYANG DAN CHENTA SAMA MU MAMA!! (sambil mengucup pipi mama yang gebu) .

No comments:

Post a Comment