Sunday, April 18, 2010

~ Aku & Awie (Wings) ~

Aku masih teringat lagi kisah yang tak tau sama ada lucu, kelakar atau seanggota dengannya. Kisah bermula di mana pada awalnya aku dengan sahabat2 ku pergi makan di kedai makan yang dinamakan 'Mee Bandung Muar'. Aku pon tak tahu kenapa kedai makan tu di namakan 'Mee Bandung Muar' padahal sepanjang aku makan kat sane tak pernah nampak manusia yang datang pesan Mee Bandung Muar. Tapi aku memang tahu Mee Bandung Muar memang sedap sebab ayah aku orang johor dan pandai buat Mee Bandung Muar.

Pukul 9malam aku ngan member2 g la kedai makan tu. Kat sane kitorang lepak punya lepak dari kul 9 malam sampai la ke pukul 2 pagi sambil bersisha. Bile dah pukul 1 pagi aku pon rase macam nak karok. Aku pun ajak la member aku karok lagu Sejati by Awie. Pada mulanya aku memang takut nak bawa lagu tu sebab kena tarik pitching. Tapi malam tu memang aku bersungguh-sungguh nak bawa lagu tu so aku pon ajak la member aku duet sebab part tarik tu biar die yg bawa n aku just tarik biase je. Sebelum menghilangkan rasa gemuruh untuk membawa lagu tu aku pon bakar la sebatang Nusantara dan melepaskan asap di atas pentas sambil nak nyanyi nih. Haha... dan irama pun bermula.. .....Sejati.....

Alhamdulillah la okay aku n member aku bawa lagu tu. Lepas je aku abes karok lagu tu, aku ajak member2 aku balik kemudian kami pon bangun dari meja n nak pergi bayar. Bila aku n member2 sampai kat kaunter, tiba2 ada akak tu bagi tau :

Akak : Tu Awie kan?

Aku : Mana kak? Akak jangan main2, saya baru je lepas karok lagu tu...

Akak : Betulla tak caye g tengok...

Aku pon pergi la tengok.... PERRHHH!!! Memang betul awie datang plak!! Nasib baik la Awie datang lepas lagu yg aku karok tu dah abes.. hahaha. Aku tak dpt nak bayangkan lah kalau aku karok waktu dia dtg. Yang bestnye Awie tu datang n duduk kat seat aku! Haha.. Lepas ni kompom la suara die turun pada aku .. ;-) .. Boleh dikatakan jodoh n nasib la waktu. So lepas ni aku nak test vokal aku bagi mantap sebab nak bawa lagu Sejati n Ratuku .. Hahah ... ;-)

No comments:

Post a Comment