Wednesday, March 2, 2011

GIGI oh GIGI, kau di cabut lagi! ~

Nak di senangkan cerita aku ni adalah seorang pemakai 'Pendakap Gigi' a.k.a 'Braces' a.k.a 'Gigi Besi'. Actually aku dah pakai gigi ni hampir setahun gak. Maybe tingal lagi 2 tahun kot tempoh pemasangan. Sebelum aku pakai pendakap gigi ni aku dah cabut 4 batang gigi, semuanya gigi kekal. Memang diwajibkan untuk kepada pemakai pendakap gigi supaya mencabut dahulu 4 batang gigi agar mudah untuk mengikat gigi. Lebih kurang macam tu la ayatnye.

Sebab aku pasang pendakap gigi ni kerana dulu masa aku muda mudi dulu gigi aku ni memang kompom tak lawa. Nak katakan 'Halimah Jongang' tu tak lah. Tapi nak dikatakan 'Halim Jongang' tu ye la kot. Hahaha nasib baiklah tak de cerita 'Halim Jongang' dulu-dulu, kalau ada dah lama aku kene bahan! Masa dulu-dulu gigi aku memang ada jongang dan ada yang bertindih. Nak katakan tak kacak tu tak kot sebab ada je yang minat aku dulu. Huhuhu! (sambil malu-malu). Sebab tulah aku di suruh membuat pemasangan Pendakap Gigi ni supaya dapat meratakan semula gigi aku yang jongang and bertindih ni.

Sekarang ni aku dah pakai pendakap gigi, macam-macam warna aku dah pakai antaranya putih, kuning, hitam, hijau, biru, biru tua dan ungu! Yang paling aku suka warna hitam sebab nampak smart!

3 minggu lepas aku pun pergilah wat check up sebab dah appointment. Doktor yang merawat aku ni namanya Dr. Maryati dari UKM. Maknanya aku wat pendakap ni kat UKM yang terletak di Hospital Bukit Kota London a.k.a HBKL. Dr. maryati plak berkata pada aku yang aku harus di cabut lagi 2 batang gigi! Oh no! that's mean I will lost another 2 gigi lagi and total kehilangan gigi aku adalah 6 batang gigi untuk pemakaian pendakap gigi ni! Uwaaaaaaa!!! Rongaklah untuk sementara nih! Muahahhahaha…..!

So untuk sementara ni aku terpaksalah menjadi SEORANG YANG SOPAN. Maknanya aku kena KURANG CAKAP, KURANG GELAK, KURANG SENYUM NAMPAK GIGI! Oh no! Nanti kalau senyum nampak gigi awek dah tak nak ngorat dah sebab rongak! Uwwaaaaa…..

Tapi saya tahu kenapa Dr. Maryati menyuruh saya mencabut lagi 2 batang gigi itu. Ini kerana mudah untuk gigi saya menjadi rata dan tidak akan menjadi 'Halim Jongang'! Oleh itu saya haruslah menjadi pendiam agar nampak tampan! Erkkk…. Tampan ke? zzzZZZzzZZzz… Harem J!

Peace for the [ATTITUDE.RELIABLE.AMBITIOUS]

Comments
5 Comments

5 comments:

  1. gigi mane yg kene cabut tu?
    scary ni nk pakai braces!! :((
    -jan-

    ReplyDelete
  2. gigi susu bhgian kanan ... hari jumaat ni gigi susu belah kiri plak.. uwaaaaa...

    ReplyDelete
  3. uish...cabut gigi mesti sakit.tampal gigi sebab ada lubang yg besar pon dah mengalir airmataku. ape ntah lagi nk cabut gigi T__________T

    ReplyDelete
  4. teringin tau nk pkai pendakap gg,,huuu

    ReplyDelete