Thursday, June 2, 2011

Saya seorang PEROKOK,Saya mahu BERHENTI MEROKOK.

Assalammualaikum. Moga semua pembaca berada dalam keadaan terbaik dan terhebat. Alhamdulillah tuhan bagi sekali lagi peluang untuk aku apdet belok a.k.a update blog!

3 minit yang lepas aku baru sahaja melepaskan asap-asap. Asap apa? Oh asap yang berada dalam mulut, takkanlah asap ekzos motor Yamaha 125z atau segala jenis motor 2T okay! Tengah aku sedut lepas and sedut lepas aku pun mula terpikir (padahal dah lama lagi aku pikirkan okay pasal ni). Aku pun mula pikir dalam hati dan berkata 'Sampai bila aku nak isap rokok?' Aku pun tak tahulah entah sampai bila aku akan berhenti. Kesian kat diri aku! Cait poyo gelabah. Nak katakan kebaikan hisap rokok tu kompomlah x de kan. Keburukan nya? Astaghfirullahalazim! Jangan di ceritalah, memang banyak keburukannya. Ada yang tahu, tapi saja buat-buat tak tahu! Aku pon tahu entah kenapa saja-saja buat tak tahu! Bangang kan namanya tu...?

So untuk pengetahuan kalian semua, memang lah aku seorang perokok yang tegar. Tapi sebenarnya dalam masa yang sama juga aku hendak berhenti merokok. Well aku tahu memang skang banyak caranye. Ada yang suruh menahan, makan gula-gula, makan dequadin la tu la ini la. Oh sorry, aku memang x suka sangat gula-gula berkenaan. So macam mana nak berhenti ek? Haha...

So tadi masa aku tengah hisap, aku pon ada terpikir. Mungkin dengan menggunakan air daripada bacaan Surah Yaasin akan dapat membantu. So macam mana caranya? oh senang sahaja, apa kata kita ambil 1 botol yang berisi air mineral kemudian bacakan Yaasin, semasa bacaan Yaasin tu kita cuba niat agar dengan minuman ini dapat membantu supaya dapat hentikan rokok. Waallahualam...

Actually aku dapat idea ni semasa salah seorang brader ni story kat aku, die pon dulu seorang perokok tegar, tapi now die dah x merokok. Dia cerita sebab mak dia ada pergi jumpa ustaz, and ustaz tu ada bagi air and bagi si dia ni minum. Then bila dia minum hasilnya bila dia hisap rokok, semua rokok tu rasa x sedap. So dari situlah kisahnya. And now aku pon nak cuba dengan Air Yaasin. Semoga berkesan!
Comments
4 Comments

4 comments:

  1. semoga b'jaya ok...afuz yg sy kenal TIDAK MEROKOK...^^

    ReplyDelete
  2. semoga dpt achieve apa yg di impikan ;)

    ReplyDelete
  3. may Allah bless u n permudahkn niat nk bhenti merokok.hehe. :)

    ReplyDelete
  4. teruskn usaha anda ngn jayanyer..x cool laa mrokok!~ =P

    ReplyDelete