Wednesday, August 17, 2011

Dahulu Cinta Sekarang Musuh.

Salam Ramadhan ke 17. Alhamdulillah kita di beri kesempatan dari Illahi dapat menunaikan ibadah berpuasa di bulan Ramadhan. Semoga kalian semua berada di dalam keadaan sihat dan sejahtera. Pasti di luar sana tidak sabar untuk menyambut kedatangan bulan Syawal iaitu kedatanagn Hari Raya Aidil Fitri. Di samping kita bergembira itu, janganlah kita lupa bahawa ada mereka yang bersedih. Di saat anda bergembira bersama keluarga, pasti ada yang berduka. Di kesempatan ini, masih tidak lambat untuk saya mengucapkan takziah buat kedua sahabat saya di UTHM ini iaitu Beep Breep & Dya Nad di atas pemergian adik (Beep Breep) dan ibu (Dya Nad) di bulan Ramadhan yang mulia ini. Semoga arwah berada di kalangan orang yang beriman. Al-Fatihah...

Okay, Now lets back to our main topic. It is 'Dahulu Cinta Sekarang Musuh'. So what is it? Love? Girlfriend? BoyFriend? Friends? Oh ho... It is all wrong! Apa yang di maksudkan adalah ROKOK. Yaaa... Itulah yang di maksudkan.

Tak dinafikan lagi, dahulu aku memang seorang pencinta rokok. Mampu habiskan 2 kotak rokok dalam satu hari. Berbagai jenis aku dah mencuba. Boleh dikatakan aku seorang yang tegar kepada rokok.

But now, Alhamdulillah i'm not a smoker and i'm free from cigarette. Rasa macam tidak percaya, dahulunya seorang perokok tegar, but now it be my enemy. Sebelum ni aku ada post berkenaan dengan MAHU BERHENTI ROKOK. Now, alhamdulillah aku sudah mampukannya.

Oh ya, ada yang kata 'Bolehlah berhenti sebab bulan puasa'. Haha, that is absolutely wrong okay. Actually i'm stop smoking before Ramadhan's coming. And now around 1 month+ i'm already stop it.

So pada guys or ladies di luar sana yang mungkin cuba try to stop smoke, TRY LAH! Haha, apa yang penting adalah niat kamu semua dari hati. Aku tidak mengambil sebarang pil berhenti rokok mahu pun cuba gunakan petua lama. Apa yang aku cubakan adalah hanya dengan niat supaya Allah SWT membantu aku untuk berhenti rokok. Alhamdulillah kini sudah berhasil. Yang tak boleh blah skang ni, bau asap pon tak boleyh! Haahaha. Dan bila aku dah stop smoke ni, barulah aku paham perasaan orang yang tidak boleh menghidu asap rokok, tetapi berada dalam situasi ada asap rokok. :)




Comments
5 Comments

5 comments: