Wednesday, May 11, 2011

Jom Cantikkan Wuduk Kita! ~

Assalammualaikum to all pembaca-pembaca. Semoga anda semua berada di dalam keadaan yang sihat sejahtera walafiat!

Now I would to post something yang veri important to our life (betol tak ayat london aku ni?). Untuk post kali ni, aku nak post mengenai ilmu agama islam. Maklumlah kita ni orang islamkan.

Untuk topik kali ini aku nak petik mengenai WUDUK. Haaaa... tu dia. Sedap perkataan tu bila di sebut dan sedap perkataan tu bila di dengar.

Aku yakin ramai yang dah tahu apa itu Wuduk, pasti korang dah tahu apa kelebihan wuduk. Betulkan? So dalam post kali ini aku just nak menambah sedikit maklumat supaya Wuduk yang kita ambil tu lebih cantik dan lebih indah serta lebih sempurna, InsyaAllah.

Okay, actually maklumat ni aku tahu daripada kakak aku. Dia yang selalu kaunseling aku kalau bab-bab agama ni. Now jom proceed apa yang akak aku bagi tahu. Kakak aku bagi tahu setiap anggota yang kita ambil wuduk ni ada bacaannnya. Antaranya :

Mulut : Ampunkan dosa mulutku.
Muka : Putihkan tubuhku di padang mahsyar nanti.
Tangan Kanan : Hisablah amalanku dengan tangan kanan.
Tangan Kiri : Janganlah hisab amalan ku dengan tangan kiri.
Rambut : Lindungi rambutku dari panas matahari di padang mahsyar nanti.
Telinga : Ampunkan dosa-dosa telingaku dari mendengar perkara yang dosa.
Kaki Kanan : Permudahkan ketika aku meniti titian di akhirat nanti.
Kaki Kiri : Jauhkan melangkah daripada tempat yang tidak baik.

Mudahkan? So InsyaAllah dengan apa yang kita amalkan akan mendapat keberkatan dari Illahi. Jom share pada kawan supaya kita dapat amalkan!


Peace for your [ATTITUDE.RELIABLE.AMBITIOUS]

No comments:

Post a Comment