Friday, May 13, 2011

Teluk Bakong~

Pantai Teluk Wawasan atau lebih dikenali Teluk Bakong, itulah satu-satunya lokasi yang agak menarik dalam kampung aku. Disitu akan dapat lihat nelayan turun naik laut, dentuman ombak ke batu, bau tepian laut, merasa kenikmatan angin bertiup, melihat awan biru, melihat gelagat monyet-monyet, melihat belacak, melihat anak kampung melepak, dan melihat keindahan tepi laut.

Jarak dari kampung aku ke Teluk Bakung ni tak lama, maybe around 4 to 5 Kilometer, Best kalau ke sini pada waktu petang, pada waktu pagi kalau nak beli ikan disini juga best, semua ikan fresh yang baru ditangkap. Orang-orang tua selalunya kalau ke Teluk Bakung pasti ke sini dan mengeteh bersama kawan-kawannya, begitu juga aku. Maklumlah style orang-orang tua. Bila ke sana pasti akan ke warung Wak dan mengeteh sambil berbual kosong dan mengarut. Kalau ada awek lalu situ confirm akan pandang. Maklumlah lelaki, tak salah sekadar memandang.

Pada waktu malam pula, aku pernah ke Teluk Bakong ni dalam 3 kali. Sesiapa yang nak berkaraoke boleh aje, Berkaraoke di tepi laut sambil menikmati makanan dan minuman.

Itulah sedikit keistimewaan yang ada di Teluk Bakong. Keburukan? Tak nak la aku citer, Takot!




Peace for [ATTITUDE.RELIABLE.AMBITIOUS]
Comments
2 Comments

2 comments:

  1. pictures ko memang
    tak bole blah laa..
    abg botakk :P

    ReplyDelete
  2. pictures ko
    memang tak bole blah!
    kelaka!
    ooh abg botak :P

    ReplyDelete