Tuesday, January 29, 2013

UBAT SAKIT GIGI

Pernah Sakit Gigi? Tak Pernah?

Gigi berlubang? Ada Kuman? Tak gGosok Gigi? Gigi Berkarat?

SAKIT GIGI, siapalah yang suka kenakan? Kalau dia suka kena sakit gigi, memang gilalah manusia macam tu. Tahu tak dengan adanya Sakit Gigi ni, boleh rosak mood kita sehari? Malah membuatkan kita nak lakukan apa2 perkara pon jadi malas!

Bila dah datang denyutan nadi cinta sakit gigi ni, Perhhhhh.. memanglah sengsara! Macam-macam perasaan ada waktu kena sakit gigi ni! Hadoi hadoi hadoi... Kalau bole rasa macam nak duduk kat dalam gua yang tak ada bunyi bising. Kadang-kadang bila dengar lagu pun boleh bertambah denyutan sakit gigi ni.

Haaaa... Tapi ini saya nak bagi satu ubat yang mungkin boleh kurangkan sakit gigi tu. Ubat ni saya dah guna dari dulu lagi. Kepada yang kena gigi berlubang, mungkin sesuai. Ubat ni saya guna and kesannya okay. Kadang-kadang sakit gigi berlubang tu hilang sampai sebulan. Nak tau ubat apa? Ini dia bawah ni


Cara guna dia pun senang, mula-mula kalau ada lubang tu, bersihkan kawasan berlubang tu. Lepas tu ambil cotton bud and then letakkan ubat ni atas cutton bud tu. OPSS!!! sebelum tu kalau untuk gigi berlubang, better amik kapas je, kapas di bulatkan and pakai penyepit. Ok then penuhkan kapas cotton bud tu dengan ubat tu. kemudian nganga mulut and letak kat bahagian gigi berlubang. Selesai!

Okay lepas dah letak, nanti akan rasa pahit sangat sangat! Oleh demikian, jangan telan kalau pahit, ludah la kalau tak tahan, apa pun jangan tanggalkan kapas cotton bud tu. Biarkan beberapa jam. Kalau pakai waktu malam, Inn Sya Allah esok ok dah tak sakit. 

Tu je! So boleh dapatkan ubat di farmasi Watsons, kat Guardian saya rasa tak ada jual benda ni. Saya dah berkali-kali beli di Watsons. Harga bawah RM6.00!


Pesanan : Mungkin sesetegah orang giginya tetap akan sakit lepas guna ubat ni, ini bermakna gigi anda tidak boleh terima guna ubat ni. Mungkin kena guna ubat lain. Macam saya, gig saya tetap akan sakit bila guna Ubat Sakit gigi Hurix yang jenis tablet tu. Sebab tu saya tak guna ubat tablet tu!


KEMUDIAN, bila gigi dah tak sakit, pastikan anda pergi ke klinik gigi untuk buat tampalan. Gigi anda mungkin akan berulang sakitnya jika dibiarkan tanpa rawatan. Okay!





Comments
1 Comments

1 comment: